חשיבות העמידה וההליכה אצל הקשיש הסיעודי

תאריך: 19/09/16
רבים מהקשישים סובלים מנזקים פיזיים ופסיכולוגיים המשפיעים אחד על השני
כאשר מגיעים לגיל הזהב, הוא הגיל השלישי, לצערנו הגוף מתחיל לעיתים לבגוד בנו. השרירים כואבים, המפרקים הרבה פחות גמישים ולפעמים גם הזיכרון כבר לא כמו שהיה. ככל שגופנו מבוגר יותר, המערכת החיסונית שלו מאטה וכבר אינה מתפקדת במאה אחוז, קצב תיקון הפגמים של גופנו מאט ולפעמים כמעט ונעצר ובאופן כללי בסופו של דבר מפסיק לתפקד כמו שצריך ואז יהפוך הקשיש לסיעודי. בית אבות סיעודי הוא אופציה נהדרת לאלו שאינם מסוגלים לטפל בעצמם כבר, אך יש מספר דברים שניתן לעשות לפני ששולחים את "זקן השבט" לבית אבות סיעודי.
בית אבות סיעודי
 

שלושה דברים שהוכיחו את עצמם כמשפרי איכות חיים ומצב בריאותי

  • הקפדה על אורך חיים בריא- תזונה נכונה, שינה של לפחות 8 שעות בלילה וספורט במידה מתונה (לפחות 3 פעמים בשבוע) עושים פלאים לגוף שלנו. שלושת המרכיבים הללו של אורך חיים בריא הוכחו פעם אחר פעם בכל מחקר כי הם משפרים את הזיכרון, את מצב הרוח ואת המצב הפיזי שלנו גם כן. לכן חשוב שגם לפני שהולכים לבית אבות סיעודי כדאי לנסות לפחות לעמוד או ללכת מספר פעמים על מנת לחזק את השרירים.

  • מציאת מטרה- הבעיה כיום בחברה היא שכאשר אנשים יוצאים לגמלאות בגיל 65, החברה לא לוקחת בחשבון שתוחלת החיים עלתה מאוד בשנים האחרונות ולרוב אנשים מגיעים כבר לגיל 80 ואפילו יותר. זה אומר שמדובר כאן לפחות בכ-15 שנים של חוסר מעש! מציאת מטרה, בין אם תחביב, עבודה כלשהי, לעזור בבית לילדים או אפילו חיית מחמד משפרת פלאים את מצב הרוח של הקשיש, תורמת להרגשה כי הוא נחוץ וחיוני ואף משפרת את מצבו הפיזי.

  • חברים קרובים- מעגל חברים קרוב הוכיח את עצמו בקורלציה עם איכות חיים גבוהה ותוחלת חיים ארוכה. בנוסף, התמיכה שמספק מעגל החברים הקרוב לקשיש הסיעודי משפר את מצב רוחו ובעקבות כך גם את מצבו הפיזי.בית אבות סיעודי יכול להוות תחליף לחברים שהלכו וכבר אינם.