חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מדריך מקיף לבחירת בתי אבות במרכז

בחירת בית אבות במרכז

איך בוחרים בית אבות?

אז לאחר חשיבה משותפת מעמיקה וסקירת כל היתרונות והחסרונות, התקבלה ההחלטה – הגיע הזמן לעבור לקהילת דיור מוגן. אין ספק שמדובר בהחלטה משמעותית ביותר שיכולה להשפיע באופן ניכר על איכות החיים. מקום שמציב את הרווחה והמימוש שלנו בראש סדר העדיפויות ומעניק מעטפת חשובה בתקופה משמעותית. לכן, חשוב להקדיש מחשבה רבה לתהליך קבלת ההחלטות ותשומת לב מעמיקה לפרטים הקטנים. בכתבה זו, נציג מדריך מקיף המלווה כל צעד במהלך סקירת בתי אבות במרכז לסיוע בקבלת החלטה מושכלת המותאמת לצרכים וההעדפות הייחודיים של כל אחת ואחד מאיתנו.

לא לוותר על סיור במקום

כשנתחיל לחפש אחר בית האבות האידיאלי, כנראה שמאוד מהר נחווה תחושה של דז'ה וו. כולם מתהדרים באותן הבטחות ומתחייבים להעניק לנו חיי קהילה מלאים, שירותים באיכות גבוהה ומתקנים נעימים. הדרך הטובה ביותר לוודא שמדובר ביותר מהבטחות, היא פשוט לראות בעצמנו. עם זאת, מדובר כאן בהרבה יותר ממראה עיניים וחשוב שלא ניתן לרושם הראשוני לבלבל אותנו. חדרים מעוצבים ומרחבים מטופחים וחדשניים הם דבר נהדר, אך החשוב ביותר הוא שנוודא שנקבל יחס אישי ומכבד. במהלך הסיור, חשוב לבחון היטב את היחס שאנו מקבלים מהצוות ולשמוע מהדיירים עצמם על ההתרשמות שלהם ממקור ראשון.

אילו תשתיות ומתקנים זמינים במקום?

חשוב לבחון בקפידה אילו שירותים זמינים כחלק מהשהות במקום. לצד השירותים המובנים מאליהם כמו חדר אוכל, ניקיון, תחזוקה וסיוע בפעילויות יום-יומיות, ישנם לא מעט בתי אבות במרכז שמציעים עוד מתקנים רבים שיכולים להעניק ערך מוסף. בין השאר, כדאי לבחון האם מצויים במקום:

• ספריה

• מכון כושר

• בריכת שחייה

• מועדון

לבחור בבתי אבות במרכז שמציעים פעילויות מגוונות

כמעט כל קהילת דיור מוגן מציעה פעילויות פנאי כאלו ואחרות. עם זאת, לא כולן בהכרח יתאימו להעדפות ואורח החיים שלנו. חשוב לוודא שנוכל ליהנות מכל העולמות, בין אם אנו חובבי הרצאות וקורסים, פעילויות יצירה, מוסיקה והופעות או ספורט וטיולים. מקום שיוכל להציע טעימה מכל העולמות הוא מקום שסביר להניח יעשיר את חיינו באופן משמעותי.

נגישות תחבורתית – אלמנט מפתח בבחירת
בית אבות במרכז

על אף שאנו עתידים לבלות חלק ניכר מזמננו בדיור המוגן, יש עולם שלם שעדיין ממתין לנו שם בחוץ. לכן, חשוב שנוודא שהוא זמין לנו. כדאי לבחון שהמקום נגיש בתחבורה ציבורית למרכז העיר הקרובה ולמרכזי בילוי וקניות גדולים. במקומות רבים, נוכל לקבל גם שירותי הסעות במידת הצורך.

לא להמעיט בחשיבות איכות הטיפול הרפואי

על אף שחיי חברה וקהילה הם חשובים, איכותם של בתי אבות במרכז נמדדת ברגעים הקריטיים ביותר. עלינו לבחון היטב שנוכל לקבל גישה למענה רפואי מקיף ורב תחומי, המותאם לצרכים הבריאותיים הייחודיים שלנו ושהמענה הזה זמין עבורנו סביב השעון. כחלק מתהליך קבלת ההחלטות, יש לוודא שהמרכז מציע תוכניות טיפול מותאמות אישית ושהמענה שזמין, רלוונטי גם להיבטים הפיזיים וגם הרגשיים והקוגניטיביים.
זהו הצעד הראשון במסע חשוב ומשמעותי בחיים. המחויבות לבחון היטב את כל השיקולים ולבצע סקר שוק קפדני, תקבע במידה רבה את ההזדמנויות שיעמדו לרשותנו בשנים הקרובות.

למידע נוסף אודות בית ליצ'ק, ניתן להשאיר פרטים בטופס מטה.

השירותים שלנו

בית אבות ליצ'ק טיפול רפואי
אייקון בית אבות ליצ'ק
אייקון צוות רפואי בית אבות ליצ'ק
אייקון צוות תעסוקה ופנאי
אייקון צוות תעסוקה ופנאי

השירות הפרא – רפואי

מעטפת שירותים מקצועיים הכוללת: ריפוי בעיסוק, תזונאית קלינית, ייעוץ פסיכולוגי, פיזיותרפיה, הדרכה תעסוקתית וקלינאות תקשורת.

קרא עוד

אופן הטיפול

טיפול רפואי, השגחה צמודה בכל שעות היממה ותוכנית טיפול פרטנית המותאמת למצבו הרפואי של כל דייר.

קרא עוד

הצוות שלנו

צוות רב מקצועי ותיק, מיומן ומסור המכיר כל דייר ומשפחה באופן אישי ועושה את עבודתו באהבה, בסבלנות ובמסירות.

קרא עוד

תעסוקה ופנאי

מגוון פעילויות תעסוקה ופנאי לרבות חוגים, הרצאות, סרטים והצגות, משחקי חברה, פעילות גופנית, אירועים וטיולים.

קרא עוד

סביבה ומגורים

סביבה כפרית ירוקה ומוגנת הכולל מרחבים ציבוריים מרווחים ומטופחים וחדרים נוחים ובטוחים המצוידים בריהוט ואבזור מתקדם.

קרא עוד

מחלקות נוספות

בית אבות סיעודי

בית אבות סיעודי

המחלקה פועלת ברישיון משרד הבריאות ומיועדת למבוגרים הזקוקים לסיוע בביצוע פעולות יומיומיות. במחלקה מגוון רחב מאוד של שירותים מקצועיים וכן צוות מסור ומיומן המעניק לדיירים ומשפחותיהם יחס חם ואכפתי.

קרא עוד
בית אבות לעצמאיים

בית אבות לעצמאיים

המחלקה נמצאת בפיקוח משרד הרווחה ומיועדת לדיירים המעוניינים לשמור על סדר יום עצמאי, בחברת בני גילם, ובתוך מסגרת תומכת המספקת מגוון פעילויות פנאי, ארוחות ומגורים איכותיים והשגחה רפואית צמודה.

קרא עוד
אשת צוות עם דיירת בית אבות לתשושים

בית אבות לתשושים

המחלקה, בפיקוח משרד הרווחה, מיועדת למבוגרים הזקוקים לעזרה בחלק מפעולות היום יום, ורוצים ליהנות מאיכות חיים גבוהה, טיפול והשגחה רפואית, ארוחות מסודרות, מגורים נוחים ומגוון פעילויות חברה ופנאי.

קרא עוד
מחלקה לתשושי נפש

תשושי נפש

במחלקה, בפיקוח משרד הבריאות ומשרד הרווחה, מיועדת למבוגרים הסובלים מדמנציה וזקוקים להשגחה צמודה, סיוע בפעולות יום יומיות וסביבה חמה, מוגנת ותומכת המעניקה להם סדר יום פעיל ונוסכת בהם בטחון.

קרא עוד