חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המעבר לבית אבות ותחושת המשפחה

מעבר לבית אבות כורך בתוכו התלבטויות רבות ותחושות לא פשוטות מצד המשפחה והקשיש, אך לעיתים הדבר בלתי נמנע.

מניסיוננו אתם לא לבד ואלו הסיבות העיקריות המשפיעות על הצורך לעבור לבית אבות ומביאות את המשפחה להחלטה הגורלית, כמובן שההחלטה נובעת מהצורך שיש למשפחה למול המענה שהמסגרת נותנת לצורך זה, נחלק את הסיבות לרפואיות -תפקודיות למול סיבות חברתיות -משפחתיות.

מבחינה רפואית אלו הסיבות העקריות:

  • צרכים רפואיים וטיפול סיעודי – עם הגיל, רבים סובלים מבעיות רפואיות כרוניות או ממצב תפקודי ירוד המצריך טיפול וסיוע רפואי וסיעודי צמוד. בתי אבות מספקים שירותים רפואיים, סיעודיים וטיפול תומך תחת השגחתם של צוותים מקצועיים.
  • קשיים בתפקוד יומיומי – פעולות בסיסיות כמו הלבשה, רחצה, הכנת ארוחות והתנהלות ביתית יכולות להפוך למאתגרות עבור קשישים רבים. בתי אבות מסייעים בכל הפעילויות האלה.
  • סיכונים בטיחותיים בבית – סביבה ביתית לא מותאמת, חשש מנפילות או אי-יכולת להתמודד עם מצבי חירום- יכולים להצדיק מעבר לבית אבות מוגן ובטוח יותר.

מבחינה חברתית משפחתית :

  • בדידות וחוסר תמיכה משפחתית – לעיתים קרובות, עם הגיל והפרישה, קשישים נותרים לבדם לאחר שילדיהם עזבו את הבית. בית האבות מספק חברה, פעילויות חברתיות ותמיכה רגשית לדיירים.
  • רצון למניעת נטל וטירדה בחיי היום יום על המשפחה – לעתים קשישים מעדיפים לעבור לבית אבות כדי לא "להיות לנטל" על ילדיהם ומשפחתם.

חשוב לציין שההחלטה על מעבר לבית אבות היא אינדיווידואלית ותלויה בנסיבות האישיות, הבריאותיות והמשפחתיות של כל אדם. היא צריכה להיעשות בתיאום ובשיתוף עם הקשישים עצמם ככל הניתן.

קיימת חשיבות רבה להתייחס לצרכים המיוחדים של קשישים הסובלים מתשישות נפש או ממחלות נפשיות, שלעתים קרובות מהוות סיבה משמעותית למעבר לבית אבות.

קשישים עם תשישות נפש (כמו דמנציה, אלצהיימר וכדומה) סובלים מליקויים קוגניטיביים, בעיות זיכרון, חוסר התמצאות ואובדן יכולות תפקוד יומיומיות. מצבם דורש סביבת מגורים מונגשת, השגחה צמודה ותוכנית טיפול תומכת ייחודית:

  1. בטיחות והשגחה – קשישים אלו נוטים לבלבול, להתרחק ממקום מגוריהם ולסכן את עצמם. בבתי אבות הם יכולים לקבל השגחה צמודה ולהימנע מסיכונים אלו.
  2. הנגשה קוגניטיבית – בתי אבות המיועדים לדיירים עם תשישות נפש מונגשים במיוחד כדי למזער את הבלבול והחרדה. הם כוללים סימונים, סידורי חדרים מכוונים וכלים תומכי זיכרון.
  3. פעילות ממוקדת – בתי אבות אלו מציעים תוכניות פעילויות טיפוליות ייעודיות המותאמות לשמירה על הכישורים הנותרים של הדיירים ולשימור יכולות קוגניטיביות.
  4. צוות מקצועי והדרכה – הצוותים הרפואיים והמטפלים עוברים הכשרות ייחודיות לטיפול במצבים של תשישות נפש והתנהגויות אופייניות.
  5. תמיכה נפשית וטיפול תרופתי – בית אבות מייחדים משאבים לטיפול פסיכיאטרי ותרופתי מותאם לדיירים.

לפיכך, עבור קשישים עם תשישות נפש ומחלות דמנטיות, המעבר לבית אבות מומחה איננו רק צורך טיפולי אלא גם מהווה דרך לשמור על איכות חייהם, בטיחותם ועל כבודם האנושי, דברים שקשים להשיג ללא מסגרת מוסדית מתאימה.

קשישים סיעודיים:

  • טיפול רפואי וסיעודי מלא – קשישים סיעודיים זקוקים לטיפול רפואי שוטף, טיפול בפצעים, עזרה בפעולות יום-יומיות כמו רחצה, לבוש, אכילה ועוד. צוות מקצועי בבית אבות יכול לתת מענה מקיף לצרכים אלו.
  • פיזיותרפיה – שימור יכולות , הושבה נכונה בכיסא גלגלים מותאם תוך מתן אביזרי עזר למניעת פצעים.
  • התאמת סביבה פיזית – סביבה נגישה, ללא מכשולים ומונגשת לקשישים סיעודיים עם מוגבלויות תנועה והליכה. בתי אבות מותאמים כך שהדיירים יכולים לנוע בחופשיות ובבטחון.
  • ציוד רפואי מתאים – ריהוט רפואי ייעודי כמו מיטות ייחודיות, כסאות גלגלים,הליכונים, מנופים וציוד רפואי אחר לטיפול נאות.
  • תרופות ומעקב רפואי – קיום משטר תרופתי מלא עם מעקב צמוד של צוות רפואי על מצבם הבריאותי.
  • תזונה מוגברת/רפואית – ארוחות מותאמות לצרכים התזונתיים המיוחדים של קשישים סיעודיים, לרבות תזונה רפואית מוגברת בחלבונים, סיבים וכדומה.
  • פעילות מוגבלת – קשישים סיעודיים עשויים להיות מוגבלים בתנועתיות ולכן דרוש מענה יחודי לפעילויות מותאמות ברמת קושי מתאימה.

ההתייחסות לצרכים הייחודיים האלו מאפשרת לספק איכות חיים ראויה וטיפול הולם לקשישים סיעודיים בבית אבות.

השירותים שלנו

בית אבות ליצ'ק טיפול רפואי
אייקון בית אבות ליצ'ק
אייקון צוות רפואי בית אבות ליצ'ק
אייקון צוות תעסוקה ופנאי
אייקון צוות תעסוקה ופנאי

השירות הפרא – רפואי

מעטפת שירותים מקצועיים הכוללת: ריפוי בעיסוק, תזונאית קלינית, ייעוץ פסיכולוגי, פיזיותרפיה, הדרכה תעסוקתית וקלינאות תקשורת.

קרא עוד

אופן הטיפול

טיפול רפואי, השגחה צמודה בכל שעות היממה ותוכנית טיפול פרטנית המותאמת למצבו הרפואי של כל דייר.

קרא עוד

הצוות שלנו

צוות רב מקצועי ותיק, מיומן ומסור המכיר כל דייר ומשפחה באופן אישי ועושה את עבודתו באהבה, בסבלנות ובמסירות.

קרא עוד

תעסוקה ופנאי

מגוון פעילויות תעסוקה ופנאי לרבות חוגים, הרצאות, סרטים והצגות, משחקי חברה, פעילות גופנית, אירועים וטיולים.

קרא עוד

סביבה ומגורים

סביבה כפרית ירוקה ומוגנת הכולל מרחבים ציבוריים מרווחים ומטופחים וחדרים נוחים ובטוחים המצוידים בריהוט ואבזור מתקדם.

קרא עוד

מחלקות נוספות

בית אבות סיעודי

בית אבות סיעודי

המחלקה פועלת ברישיון משרד הבריאות ומיועדת למבוגרים הזקוקים לסיוע בביצוע פעולות יומיומיות. במחלקה מגוון רחב מאוד של שירותים מקצועיים וכן צוות מסור ומיומן המעניק לדיירים ומשפחותיהם יחס חם ואכפתי.

קרא עוד
בית אבות לעצמאיים

בית אבות לעצמאיים

המחלקה נמצאת בפיקוח משרד הרווחה ומיועדת לדיירים המעוניינים לשמור על סדר יום עצמאי, בחברת בני גילם, ובתוך מסגרת תומכת המספקת מגוון פעילויות פנאי, ארוחות ומגורים איכותיים והשגחה רפואית צמודה.

קרא עוד
אשת צוות עם דיירת בית אבות לתשושים

בית אבות לתשושים

המחלקה, בפיקוח משרד הרווחה, מיועדת למבוגרים הזקוקים לעזרה בחלק מפעולות היום יום, ורוצים ליהנות מאיכות חיים גבוהה, טיפול והשגחה רפואית, ארוחות מסודרות, מגורים נוחים ומגוון פעילויות חברה ופנאי.

קרא עוד
מחלקה לתשושי נפש

תשושי נפש

במחלקה, בפיקוח משרד הבריאות ומשרד הרווחה, מיועדת למבוגרים הסובלים מדמנציה וזקוקים להשגחה צמודה, סיוע בפעולות יום יומיות וסביבה חמה, מוגנת ותומכת המעניקה להם סדר יום פעיל ונוסכת בהם בטחון.

קרא עוד