חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בית הורים לגיל הזהב – כל מה שכדאי לדעת

בית הורים לגיל הזהב – כל מה שכדאי לדעת

ההחלטה לעבור למגורים בקהילה לבני הגיל השלישי עשויה להיות דרמטית. לא קל להכיר בכך שאנו זקוקים לתמיכה ולא פעם, צעד זה כרוך בוויתור על המגורים בבית בו חווינו את רוב חיינו. מדובר באבן דרך משמעותית וכמו כל אבן דרך כזו, היא דורשת לימוד נרחב וחשיבה מעמיקה. אחרי הכול, זהו המקום בו אנו עתידים לבלות את אחת מהתקופות המשמעותיות והמאתגרות בחיינו. בחירה בבית הורים מתאים תקבע במידה רבה את איכות החיים ואת מידת האושר והמימוש העצמי שנזכה להם. מוסדות רבים עשויים להותיר תדמית מרשימה הודות למאפיינים "קוסמטיים", כמו גינות מטופחות ומתקנים חדשניים. עם זאת, איכות הקהילה נמדדת בהיבטים חשובים בהרבה. בכתבה זו, נסקור כמה נקודות שחשוב לקחת בחשבון כשבוחרים במקום ראוי לבלות בו את גיל הפרישה.

הצרכים וההעדפות האישיות חייבים להיות במקום הראשון

לפני היציאה למסע לבחירת בית הורים, חשוב לקחת את הזמן כדי למפות במדויק את הצרכים שלנו. זהו הזמן להעריך את סדרי העדיפויות ולהציב יעדים שחשובים לנו לפרק הקרוב בחיים. יעדים כאלו עשויים לכלול השתלבות בתוכנית לימודים מרתקת, לרכוש תחביבים חדשים, להרחיב את המעגל החברתי או להישאר קרובים למשפחה. קביעת היעדים והצרכים יסייעו לנו להציב גורמים קריטיים שצריך להתחשב בהם כמו מיקום, תקציב, מגבלות בריאותיות והיקף הפעילויות הזמינות במקום. הבנה מעמיקה של כלל הצרכים וההעדפות מסייעת לצמצם אפשרויות ולייעל משמעותית את תהליך קבלת ההחלטות.

כשזה מגיע לבחירת בית הורים – מיקום הוא שיקול קריטי

זה הזמן לשאול את עצמנו איזו מן סביבה מדברת אלינו. האם אנחנו מעדיפים לבלות את הפרישה בסביבה כפרית, או דווקא בלב העיר? עד כמה המקום נגיש בתחבורה ציבורית למתקנים ומרכזים המשמעותיים עבורנו? האם חשוב לנו לשמור על קרבה למשפחה? ישנן לא מעט קהילות שמעניקות את השקט שבחיי הכפר מבלי לוותר על הגישה לעיר, בזכות כל התשתיות והיתרונות העומדים לרשות הקהילה.

להיערך לקראת העתיד

כשבוחרים בבית הורים, חשוב לא לקחת בחשבון רק את הצרכים שלנו כאן ועכשיו, אלא לוודא כי בבוא העת נוכל לקבל מענה גם לשינויים שיבואו בעתיד. גם אם כיום מצבנו התפקודי אופטימלי וחשוב לנו ליהנות ממקום שמציע את כל האפשרויות, חשוב לוודא שגם בהיבט הסיעודי, ניתן לקבל מענה טיפולי ברמה גבוהה. מקום שיוכל להעניק גם פעילויות פנאי, מתקנים ברמה גבוהה ופלטפורמה איכותית למפגש חברתי, מבלי להתפשר על איכות הטיפולים הרפואיים, הוא זה שיכסה את כל הנדרש לנו בהווה ובעתיד כאחד.

לקחת בחשבון את השיקול הפיננסי

חשוב לבחון היטב את העלויות, לברר כמה השתתפות נוכל לקבל מגמלת הסיעוד או מהביטוח הסיעודי שלנו ואילו עלויות עתידיות עשויות לחול. ישנן לא מעט מתקני בית הורים המציעים פתרונות מימון נוחים ומודלים מותאמים אישית לתשלום שיענו על היכולות ואורח החיים שלנו.
רשת בתי אבות בית ליצ'ק מספקת מענה מקיף לבני הגיל השלישי מכל רמות התפקוד ואורחות החיים. בתי ההורים של הרשת, הממוקמים בלב סביב כפרית, בקרבה לעיר, מציעים טווח רחב של שירותים התומכים באיכות החיים החל מצוות רפואי מקצועי ברמה הגבוהה ביותר הזמין מסביב לשעון ועד למתקנים איכותיים ופעילויות פנאי מגוונות.
לפרטים נוספים אודות האפשרויות הזמינות ברשת בתי אבות ליצ'ק, ניתן להשאיר פרטים כאן כעת.

השירותים שלנו

בית אבות ליצ'ק טיפול רפואי
אייקון בית אבות ליצ'ק
אייקון צוות רפואי בית אבות ליצ'ק
אייקון צוות תעסוקה ופנאי
אייקון צוות תעסוקה ופנאי

השירות הפרא – רפואי

מעטפת שירותים מקצועיים הכוללת: ריפוי בעיסוק, תזונאית קלינית, ייעוץ פסיכולוגי, פיזיותרפיה, הדרכה תעסוקתית וקלינאות תקשורת.

קרא עוד

אופן הטיפול

טיפול רפואי, השגחה צמודה בכל שעות היממה ותוכנית טיפול פרטנית המותאמת למצבו הרפואי של כל דייר.

קרא עוד

הצוות שלנו

צוות רב מקצועי ותיק, מיומן ומסור המכיר כל דייר ומשפחה באופן אישי ועושה את עבודתו באהבה, בסבלנות ובמסירות.

קרא עוד

תעסוקה ופנאי

מגוון פעילויות תעסוקה ופנאי לרבות חוגים, הרצאות, סרטים והצגות, משחקי חברה, פעילות גופנית, אירועים וטיולים.

קרא עוד

סביבה ומגורים

סביבה כפרית ירוקה ומוגנת הכולל מרחבים ציבוריים מרווחים ומטופחים וחדרים נוחים ובטוחים המצוידים בריהוט ואבזור מתקדם.

קרא עוד

מחלקות נוספות

בית אבות סיעודי

בית אבות סיעודי

המחלקה פועלת ברישיון משרד הבריאות ומיועדת למבוגרים הזקוקים לסיוע בביצוע פעולות יומיומיות. במחלקה מגוון רחב מאוד של שירותים מקצועיים וכן צוות מסור ומיומן המעניק לדיירים ומשפחותיהם יחס חם ואכפתי.

קרא עוד
בית אבות לעצמאיים

בית אבות לעצמאיים

המחלקה נמצאת בפיקוח משרד הרווחה ומיועדת לדיירים המעוניינים לשמור על סדר יום עצמאי, בחברת בני גילם, ובתוך מסגרת תומכת המספקת מגוון פעילויות פנאי, ארוחות ומגורים איכותיים והשגחה רפואית צמודה.

קרא עוד
אשת צוות עם דיירת בית אבות לתשושים

בית אבות לתשושים

המחלקה, בפיקוח משרד הרווחה, מיועדת למבוגרים הזקוקים לעזרה בחלק מפעולות היום יום, ורוצים ליהנות מאיכות חיים גבוהה, טיפול והשגחה רפואית, ארוחות מסודרות, מגורים נוחים ומגוון פעילויות חברה ופנאי.

קרא עוד
מחלקה לתשושי נפש

תשושי נפש

במחלקה, בפיקוח משרד הבריאות ומשרד הרווחה, מיועדת למבוגרים הסובלים מדמנציה וזקוקים להשגחה צמודה, סיוע בפעולות יום יומיות וסביבה חמה, מוגנת ותומכת המעניקה להם סדר יום פעיל ונוסכת בהם בטחון.

קרא עוד