חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כיצד בוחרים מוסד לתשושי נפש?

בית אבות מחלקת אלצהיימר

תשושי נפש הם בד"כ בני הגיל השלישי, הסובלים מירידה חדה ביכולת הקוגניטיבית, לרוב בשל אלצהיימר או דמנציה בכלל: ירידה בזיכרון, ירידה ביכולת ההתמצאות בזמן ובמרחב, ירידה ביכולת לתקשר – להבין אחרים ולבטא את עצמם. עם הזמן חלה ירידה גם במוטוריקה העדינה והיכולת לבצע פעולות יומיומיות פשוטות. כאשר מגיעים למצב זה, מומלץ לחפש מסגרת שתהיה הטובה ביותר לחולה.

בחירת מקום ייעודי למצב

בחיפוש אחר המקום המתאים, חשוב לוודא קודם כל כי הוא אכן מוגדר בתור מוסד לתשושי נפש. הגדרת מקום כבית אבות סיעודי, גם אם הוא הטוב ביותר, אינה מספיקה. הכותרת מוסד או בית אבות לתשושי נפש חייבת להיות ברורה, רק כך תדעו שהמקום נמצא בפיקוח משרד הבריאות בתור מוסד המיועד לאוכלוסייה זו ושהוא צריך לעמוד בקריטריונים מסוימים הנוגעים לה.

שיקולים בבחירת המקום המתאים

מעבר לכך שיש קודם כל לוודא שהמקום אכן מוגדר כבית לתשושי נפש ושבידיו רישיון מטעם משרד הבריאות לכך, יש לקחת בחשבון דברים נוספים:

אבטחה והשגחה צמודה

אנשים הסובלים מאלצהיימר או מחלות דמנטיות אחרות יכולים ללכת לאיבוד בקלות. חשוב לוודא שבמקום ישנה אבטחה 24 שעות והשגחה צמודה. דלתות המקום צריכות להיות סגורות כל הזמן. נטייתם של אנשים אלה לשוטט ללא מטרה היא גבוהה ואם יגיעו לרחוב הדבר יכול לגרום לאסון.

השגחה רפואית צמודה

אצל לא מעט תשושי נפש, במיוחד אלה שאצלם המחלה במצב מתקדם, אל הבעיות הקוגניטיביות מצטרפות גם בעיות פיזיות ומצב רפואי מורכב. לכן הם זקוקים לא רק להשגחה צמודה אלא גם השגחה רפואית צמודה. חשוב לוודא שלידם לחצן מצוקה, שיש גם אפשרות לחיבור מכונת הנשמה אם הדבר נדרש. הטיפול הרפואי והסיעודי שיקבל המטופל תלוי בהם.

פעילויות שמציע המקום

אמנם תשושי נפש מתקשים בחלק מהמקרים לתקשר ונראה כאילו הם בתוך עולמם אך הם בהחלט זקוקים לאנשים סביבם, לגירויים ופעילויות. תפקידו של המקום הוא לא רק להעניק להם טיפול רפואי וסיעודי אלא גם פעילויות שונות הכוללות בתוכן אלמנט שיקומי: פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק ועוד. עבור אלה שעדיין מתקשרים ומתפקדים במידה חלקית כדאי שהמקום יציע פעילויות העשרה נוספות.

אוכל וניקיון

אמנם אלצהיימר ומחלות דמנטיות אחרות הן פרוגרסיביות ולא ניתנות לריפוי בינתיים, אך תזונה עשירה ומזינה יכולה להאט יותר את קצב התקדמות המחלה ובכלל לשמור על המטופל במצב גופני ונפשי טוב יותר. בדקו שכל מטופל מקבל את התזונה המתאימה למצבו, בדקו את איכות המזון. בקשו להיכנס גם למטבח ולהתרשם מרמת ההיגיינה. הסתכלו  והתרשמו גם מרמת הניקיון. מקום נקי הוא סימן בסיסי לכך שהמוסד מתייחס בכבוד לדיירים.

מיקום גיאוגרפי

גם אם נראה שאדם במצב דמנטי לא צריך סביבו אף אחד, הדבר אינו כך. גם אם התקשורת עימו לקויה, עדיין תשושי נפש מבחינים אם יש סביבם אנשים שמגלים כלפיהם חום ואהבה והדבר מחזק אותם. מומלץ לבחור מוסד שיהיה קרוב גיאוגרפית לפחות לחלק מבני המשפחה הקרובים על מנת שיהיה ניתן לבקר את המטופל במידה מספקת. אם המטופל כבר לא מזהה את כולם, כדאי לבחור מקום קרוב לבני משפחה אותם הוא מזהה.

מחיר

גם הנושא הכספי הוא כמובן שיקול. עשו סינון על פי התקציב העומד לרשותכם, אך עם זאת אל תתפשרו מדי. כאשר אדם מוגדר על ידי משרד הבריאות כתשוש נפש הוא אמור לקבל גמלת סיעוד שתסייע במימון מגוריו במקום. ניתן גם לבצע משכנתא הפוכה- למשכן את דירת הקשיש לבנק ולקבל סכום שיסייע. לכן, תקבלו החלטה בהתאם לתקציב, אך ממשו את כל האפשרויות העומדות לרשותכם בכדי לספק למטופל חיים טובים ככל האפשר בזמן שנותר לו.

רשת בית אבות ליצ'ק כוללת גם בית לתשושי נפש, כשדיירי המקום מקבלים מסגרת חמה ואוהבת יחד עם כל השירותים הנדרשים לאנשים במצבם.

השירותים שלנו

בית אבות ליצ'ק טיפול רפואי
אייקון בית אבות ליצ'ק
אייקון צוות רפואי בית אבות ליצ'ק
אייקון צוות תעסוקה ופנאי
אייקון צוות תעסוקה ופנאי

השירות הפרא – רפואי

מעטפת שירותים מקצועיים הכוללת: ריפוי בעיסוק, תזונאית קלינית, ייעוץ פסיכולוגי, פיזיותרפיה, הדרכה תעסוקתית וקלינאות תקשורת.

קרא עוד

אופן הטיפול

טיפול רפואי, השגחה צמודה בכל שעות היממה ותוכנית טיפול פרטנית המותאמת למצבו הרפואי של כל דייר.

קרא עוד

הצוות שלנו

צוות רב מקצועי ותיק, מיומן ומסור המכיר כל דייר ומשפחה באופן אישי ועושה את עבודתו באהבה, בסבלנות ובמסירות.

קרא עוד

תעסוקה ופנאי

מגוון פעילויות תעסוקה ופנאי לרבות חוגים, הרצאות, סרטים והצגות, משחקי חברה, פעילות גופנית, אירועים וטיולים.

קרא עוד

סביבה ומגורים

סביבה כפרית ירוקה ומוגנת הכולל מרחבים ציבוריים מרווחים ומטופחים וחדרים נוחים ובטוחים המצוידים בריהוט ואבזור מתקדם.

קרא עוד

מחלקות נוספות

בית אבות סיעודי

בית אבות סיעודי

המחלקה פועלת ברישיון משרד הבריאות ומיועדת למבוגרים הזקוקים לסיוע בביצוע פעולות יומיומיות. במחלקה מגוון רחב מאוד של שירותים מקצועיים וכן צוות מסור ומיומן המעניק לדיירים ומשפחותיהם יחס חם ואכפתי.

קרא עוד
בית אבות לעצמאיים

בית אבות לעצמאיים

המחלקה נמצאת בפיקוח משרד הרווחה ומיועדת לדיירים המעוניינים לשמור על סדר יום עצמאי, בחברת בני גילם, ובתוך מסגרת תומכת המספקת מגוון פעילויות פנאי, ארוחות ומגורים איכותיים והשגחה רפואית צמודה.

קרא עוד
אשת צוות עם דיירת בית אבות לתשושים

בית אבות לתשושים

המחלקה, בפיקוח משרד הרווחה, מיועדת למבוגרים הזקוקים לעזרה בחלק מפעולות היום יום, ורוצים ליהנות מאיכות חיים גבוהה, טיפול והשגחה רפואית, ארוחות מסודרות, מגורים נוחים ומגוון פעילויות חברה ופנאי.

קרא עוד
מחלקה לתשושי נפש

תשושי נפש

במחלקה, בפיקוח משרד הבריאות ומשרד הרווחה, מיועדת למבוגרים הסובלים מדמנציה וזקוקים להשגחה צמודה, סיוע בפעולות יום יומיות וסביבה חמה, מוגנת ותומכת המעניקה להם סדר יום פעיל ונוסכת בהם בטחון.

קרא עוד