חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מהם המחירים לבתי אבות?

דיירים בבית אבות ליצ'ק

רובנו מגיעים בשלב מסוים לצומת בו נצטרך להחליט מהו המקום המתאים ביותר עבור אדם קשיש, לרוב אחד ההורים או שניהם. חשוב לבחור מקום המתמקד בטיפול בדיירים הנמצאים במצב פיזי ו/או קוגניטיבי דומה, בין אם זהו בית אבות, בית אבות סיעודי או בית לתשושי נפש. שיקול חשוב נוסף הוא המחיר.
כאשר בודקים בית אבות סיעודי מחירים או את מחירו של מוסד אחר, יש לוודא שהמחיר אינו זול מדי. על מנת שתקבלו אמות מידה מה נחשב סביר ומה נחשב קיצוני לכאן או לכאן, אספנו עבורכם נתונים לגבי סוגים שונים של מוסדות.

מהם המוסדות ומה ההבדל ביניהם?

לפני שניגע בנושא של בית אבות סיעודי מחירים או מחירם של מוסדות אחרים, נפרט מהם המוסדות שישנם ומהם ההבדלים ביניהם:

דיור מוגן

דיור מוגן מיועד בעיקר לבני גיל הזהב שהם עצמאיים ומתפקדים. זהו מקום המורכב למעשה מיחידות דיור עצמאיות וכל אחד מהדיירים מנהל משק בית משלו. המקום מציע ארוחות, חוגים ופעילויות וגם אפשרות להשגחה רפואית ולחצן מצוקה בתשלום נוסף. הוא בא לספק לאותם קשישים בעיקר חיי חברה וקהילה ואפשרות להעשרת שעות הפנאי שלהם במקום אחד. בחלק מרשתות הדיור המוגן ישנה גם מחלקה סיעודית, אך מהות המקום היא כאמור מסגרת לקשישים עצמאיים.

בית אבות

בית אבות הוא מוסד המתאים לקשישים עצמאיים יחסית אך מטרתו לתת מענה ולספק את כל צרכיהם של קשישים במצב פיזי ותפקודי ברמות שונות. הבדל מהותי בינו לבין דיור מוגן הוא שכאן הדייר נחשב לדייר בית האבות ולא לדייר עצמאי. בשל כך במסגרת המחיר כלולים כל השירותים שהוא מקבל כמו ארוחות, ניקיון, טיפול רפואי וסיעודי במידת הצורך, פעילויות ועוד. לרוב טלפון או כבלים משולמים לחוד.

בית אבות סיעודי ו/או בית אבות לתשושי נפש

מיועד לטיפול בקשישים במצב סיעודי או תשושי נפש. המקום ערוך ומוכן מבחינת כוח אדם, אבזור ומכשירים לטיפול וגם שיקום אנשים במצב סיעודי כלשהו. גם כאן, כמו בבית אבות שאינו סיעודי, המקום מחוייב לדאוג לכל צרכי הדיירים ושירותים אלה כלולים במחיר. יש לקחת את כל השירותים בחשבון כאשר משווים בית אבות סיעודי מחירים למחירם של בתי אבות אחרים.

מהם המחירים של כל סוג מוסד?

בבדיקת בית אבות סיעודי מחירים, וכן מוסדות אחרים, נמצא שישנו הבדל בין אלה הממוקמים במרכז הארץ לבין אלה שבפריפריה. בין הצפון לדרום ההבדלים אינם גדולים ומדובר על טווח מחירים דומה:

דיור מוגן

התשלום לדיור מוגן בשונה מהמוסדות האחרים יכול להתבצע במסלולים שונים:

מסלול פיקדון: מסלול דמי כניסה או דמי שכירות חודשיים. במסלול פיקדון הדייר מפקיד סכום פיקדון בכניסה ממנו מנוכים כ- 2.5% בשנה ומשלם דמי אחזקה בנוסף. יתרת הפיקדון מוחזרת במקרה של עזיבה או פטירה. המחירים במסלול פיקדון: 250,000$-100,000$.

מחיר שכר דירה חודשי: 2500$-900$ כשהזול ביותר בדרום והיקר ביותר במרכז.

בית אבות

מחיר חודשי של 5000-15,000 ₪

בית אבות סיעודי

מחיר חודשי של 7000-15,000 ₪

איך יקבע המחיר שתשלמו בפועל?

המחיר תלוי בכמה גורמים. גורם ראשון הוא מי הבעלים של המוסד, האם הוא נמצא בבעלות פרטית לחלוטין, בעלות של מלכ"ר- מוסד ללא כוונת רווח או בבעלות המדינה. גורם נוסף שיקבע את המחיר שתוציאו מכיסכם מדי חודש הוא האם זכאי הקשיש לקבל גמלת סיעוד. דיירים המוגדרים על ידי המדינה כסיעודיים או תשושי נפש זכאים לגמלת סיעוד.
ישנם בתי אבות אשר עובדים מול משרד הבריאות וניתן לקבל קוד של משרד הבריאות במידה ועומדים בתנאים, מה שמעניק הנחה. כמובן שאיכות הטיפול שיקבל הדייר, התנאים ויוקרת המקום ישפיעו על המחיר.
רשת בתי הורים רחל ליצ'ק מציעה בתי אבות לעצמאיים, סיעודיים ותשושי נפש ומעניקה לכל מטופל את השירותים להם הוא זקוק, מסגרת חמה ועוטפת ובמחירים השווים לכל נפש.

השירותים שלנו

בית אבות ליצ'ק טיפול רפואי
אייקון בית אבות ליצ'ק
אייקון צוות רפואי בית אבות ליצ'ק
אייקון צוות תעסוקה ופנאי
אייקון צוות תעסוקה ופנאי

השירות הפרא – רפואי

מעטפת שירותים מקצועיים הכוללת: ריפוי בעיסוק, תזונאית קלינית, ייעוץ פסיכולוגי, פיזיותרפיה, הדרכה תעסוקתית וקלינאות תקשורת.

קרא עוד

אופן הטיפול

טיפול רפואי, השגחה צמודה בכל שעות היממה ותוכנית טיפול פרטנית המותאמת למצבו הרפואי של כל דייר.

קרא עוד

הצוות שלנו

צוות רב מקצועי ותיק, מיומן ומסור המכיר כל דייר ומשפחה באופן אישי ועושה את עבודתו באהבה, בסבלנות ובמסירות.

קרא עוד

תעסוקה ופנאי

מגוון פעילויות תעסוקה ופנאי לרבות חוגים, הרצאות, סרטים והצגות, משחקי חברה, פעילות גופנית, אירועים וטיולים.

קרא עוד

סביבה ומגורים

סביבה כפרית ירוקה ומוגנת הכולל מרחבים ציבוריים מרווחים ומטופחים וחדרים נוחים ובטוחים המצוידים בריהוט ואבזור מתקדם.

קרא עוד

מחלקות נוספות

בית אבות סיעודי

בית אבות סיעודי

המחלקה פועלת ברישיון משרד הבריאות ומיועדת למבוגרים הזקוקים לסיוע בביצוע פעולות יומיומיות. במחלקה מגוון רחב מאוד של שירותים מקצועיים וכן צוות מסור ומיומן המעניק לדיירים ומשפחותיהם יחס חם ואכפתי.

קרא עוד
בית אבות לעצמאיים

בית אבות לעצמאיים

המחלקה נמצאת בפיקוח משרד הרווחה ומיועדת לדיירים המעוניינים לשמור על סדר יום עצמאי, בחברת בני גילם, ובתוך מסגרת תומכת המספקת מגוון פעילויות פנאי, ארוחות ומגורים איכותיים והשגחה רפואית צמודה.

קרא עוד
אשת צוות עם דיירת בית אבות לתשושים

בית אבות לתשושים

המחלקה, בפיקוח משרד הרווחה, מיועדת למבוגרים הזקוקים לעזרה בחלק מפעולות היום יום, ורוצים ליהנות מאיכות חיים גבוהה, טיפול והשגחה רפואית, ארוחות מסודרות, מגורים נוחים ומגוון פעילויות חברה ופנאי.

קרא עוד
מחלקה לתשושי נפש

תשושי נפש

במחלקה, בפיקוח משרד הבריאות ומשרד הרווחה, מיועדת למבוגרים הסובלים מדמנציה וזקוקים להשגחה צמודה, סיוע בפעולות יום יומיות וסביבה חמה, מוגנת ותומכת המעניקה להם סדר יום פעיל ונוסכת בהם בטחון.

קרא עוד